Kuvataiteiden opiskelu

Hei

Missä voi opiskella kuvataidetta Suomessa?

Voisinko opiskella kuvataidetta normaalissa koulussa?

Olen taitava piirtämään ja olen visuaalisesti kuulemma todella lahjakas.

Tykkään melkein päivittäin piirtää ja suunnitella teoksia.

Vastaus:

Hei

Kysyin asiaa Kettukista. Kettuki on järjestö, joka edustaa erityistä tukea tarvitsevia taiteilijoita Suomessa.

Kuvataidetta opiskellaan ensin koulussa. Alaluokalla on kaikille yhteisiä kuvataidetunteja. Ylemmillä luokilla voi itse valita lisää kuvataidetunteja.

Kansalaisopistot järjestävät kuvataidekursseja aikuisille. Ne ovat maksullisia ja kestävät yleensä syksystä kevääseen.

Erityistä tukea tarvitseville järjestetään taiteen opetusta monilla paikkakunnilla. Voit etsiä paikkakuntia ja järjestäjien yhteystietoja Kettukin nettisivulta.

Pääset Kettukin sivuille tästä linkistä

Toivottavasti löydät itsellesi sopivan paikan kuvataiteen opiskeluun!