Minä olen niin huono ihminen

Miksi minä olen maailman huonoin ihminen?

Vastaus:

Hei

Miksi sinusta tuntuu, että olet huono ihminen? Tuntuuko sinusta usein, että olet huono ihminen?

Jos tunnet itsesi huonoksi ihmiseksi usein, saatat olla masentunut.

Masentunut ihminen on surullinen ja voimaton tai ärtynyt ja iloton.

Masentuneen ihmisen käsitys itsestä on kielteinen. Hänestä saattaa tuntua, että hän on muita huonompi.

Masennuksen tunnistaa siitä, että paha olo on jatkunut monta viikkoa.

Masennus on hyvin yleistä ja siihen saa apua esimerkiksi omasta terveyskeskuksesta.

Kuka olisi sellainen luotettava ihminen, jolle voisit puhua tunteistasi? Voisitko jutella vaikkapa läheiselle tai ohjaajalle?

Voit ottaa yhteyttä myös omaan terveyskeskukseesi.

Voisit tutustua myös Sininauhaliiton selkokieliseen oppaaseen masennuksesta.

Pääset lukemaan Masennus-oppaan tästä linkistä (pdf)