Pakottaminen
Hei
Minun asuntolan ohjaaja pakottaa tykkäämään minun tukihenkilöstä. Vaikka minä sanon, että minä en tykkää minun tukihenkilöstä lainkaan.
Sillä minullahan on itsemääräämisoikeus aina. Mutta minun asuntolani ohjaajat pakottavat minut tykkäämään jostain ihmisestä, josta en tykkää lainkaan.
Eihän minua saa pakottaa tykkäämään jostain ihmisestä?
Vastaus:
Tykkääminen on tunne. Tunteita ei voi pakottaa.
Jos et tykkää jostain ihmisestä, ei sinua voi pakottaa tykkäämään.
Ehkä ohjaajat yrittävät saada sinut näkemään hyviä puolia tukihenkilössäsi? Onko tukihenkilössä jotain sellaista, mistä tykkäät?
Onko hän esimerkiksi ystävällinen? Tai haluaako hän auttaa sinua? Haluaako hän tehdä jotain mukavaa kanssasi?
Onko teillä tukihenkilösi kanssa jotain yhteistä? Kiinnostaako teitä samanlaiset asiat? Esimerkiksi musiikki tai elokuvat?