Mandariini-broilerikastike
Mandariini-broilerikastikkeen kokkaaminen oli helppoa. Se kesti noin puolituntia.
Valmis kastike oli hyvää!
Nämä aineet tarvitset 4 annoksen valmistamiseen:
- 1 paketti eli 300 grammaa maustamattomia broilerisuikaleita
- 1 ruokalusikallinen margariinia
- puolikas teelusikallinen kurkumaa
- 100 gramman pala purjoa
- 1 purkki maustettua ruokakermaa (esimerkiksi Valion Kolme juustoa)
- 1 tölkki säilykemandariineja
- puolikas teelusikallinen suolaa
- puolikas teelusikallinen rouhittua mustapippuria
Näin valmistat ruoan:
Pilko purjosipuli pieniksi paloiksi.
Laita paistinpannulle ruokalusikallinen margariinia.
Kypsennä broilerisuikaleet pannulla.
Lisää pannulle purjon palaset.
Anna kypsyä hetki, kunnes purjo on pehmeää.
Kaada pannulle ruuan joukkoon kerma. Anna kiehua 3 minuuttia.
Valuta mandariineista nesteet pois.
Lisää mandariinit pannulle.
Lisää suola ja mustapippuri pannulle.
Tarjoile kastike pastan tai riisin kanssa.