Verkko-Kerttu on lomalla

Hei

Olen lomalla. Voit silti lähettää minulle kysymyksiä.

Vastaan kysymyksiin seuraavan kerran 7.1.2021.

Sain vuonna 2020 ennätysmäärän kysymyksiä. Vastasin vuoden aikana yli 300 hyvään ja tärkeään kysymykseen.

Kiitos jokaiselle kysyjälle. Kiitos myös kaikille lukijoille.

Alla on lista paikoista, joissa voit jutella ja kysyä neuvoa joulun aikana.

Rauhallista joulua ja onnellista uutta vuotta!

Verkko-Kerttu

Kohdataan-some

Kohdataan on somepalvelu, jossa voit tutustua uusiin ihmisiin.

Kohdataan-somessa voit viestiä kirjoittamalla, kuvilla, videoilla ja ääniviesteillä.

Palvelu toimii kännykällä, tabletilla ja tietokoneella.

Kohdataan-some on tarkoitettu kaikille yli 15-vuotiaille!

Linkki palveluun on Kohdataan-sivulla (kohdataan.fi)

Me itse -ryhmä Facebookissa

Me Itse -ryhmässä Facebookissa voit jutella vanhojen ja uusien kavereiden kanssa.

Osallistuminen ei maksa mitään.

Löydät ryhmän Facebookista näin:

  1. Avaa Facebook.
  2. Ylhäällä on haku, kirjoita siihen “Me Itse -ryhmä”.
  3. Ryhmän nimi näkyy hakutuloksissa. Klikkaa nimeä ja näet ryhmän.
  4. Klikkaa kohtaa “Liity ryhmään”.

Seuraavaksi ryhmän ylläpitäjä hyväksyy pyyntösi ja olet mukana ryhmässä.

Valtakunnallinen puhelinneuvonta koronasta

Yleistä tietoa koronasta saat numerosta 0295 535 535.

Numerosta ei saa terveysneuvontaa.

Puhelin on auki arkisin kello 8–21 ja lauantaisin kello 9–15.

Tekstiviestipalvelu on tarkoitettu henkilöille, jotka eivät voi puhua puhelimessa.

Tekstiviestipalvelu: 050 902 0163

Palvelu perustuu Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen verkkosivujen tietoihin.

Kirkon Palveleva puhelin

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon Palveleva puhelin tarjoaa keskusteluapua sekä henkistä ja hengellistä tukea.

Palvelevan puhelimen numero on 0400 221 180.

Puhelin on auki päivittäin kello 18-24.

MIELI ry:n Kriisipuhelin

Kriisipuhelimen numero on 09 2525 0111.

  • Onko elämäntilanteesi vaikea?
  • Oletko kokenut jotain järkyttävää?
  • Onko elämäsi muuttunut ja tuntuuko se ylivoimaiselta?
  • Tuntuuko sinusta, että et jaksa yksin huolen tai murheen kanssa?

Kriisipuhelimesta saat keskusteluapua huoliin ja murheisiin.

Voit soittaa nimettömänä ja luottamuksellisesti.

Puhelin on auki joka päivä ympäri vuorokauden.

Puhelun hinta on normaali matkapuhelinmaksu.

EHYT ry:n päihdeneuvonta

Päihdeneuvontaa saat joka päivä ympäri vuorokauden numerosta 0800 900 45.

Päihdeneuvonnassa voit kysyä ja jutella omasta tai läheisen päihteiden käytöstä.

Puhelut ovat maksuttomia.

Puheluihin vastaavat päihdetyön ammattilaiset. Soittaminen on luottamuksellista.