Saavatko muut asukkaat komennella minua?

Asuntolassa muut asukkaat ovat kuulleet, kun ohjaajat komentavat minua ja ovat alkaneet itsekin komentamaan minua.

Saavatko he tehdä niin?

Ainakin ohjaajat kieltävät heiltä sen, mutta he eivät usko. Muutenkaan muut asukkaat eivät ole minulle aina kilttejä.

Vastaus:

Hei

Tuntuu varmasti kurjalta, jos muut komentavat.

Oletko jutellut asiasta ohjaajien kanssa?

Miettikää yhdessä ohjaajien ja asukkaiden kanssa, mistä komentelu johtuu.

Miettikää myös, mitä voitte tehdä, että komentelu vähenee ja ystävällinen puhuminen lisääntyy.

Kerro rohkeasti, miltä komentelu sinusta tuntuu. Kerro myös, miten toivot muiden puhuvan sinulle.

Voit puhua asiasta myös ohjaajien esimiehelle eli pomolle.

Tsemppiä!