Asiaa alkoholista: Alkoholista kieltäytyminen

Mitä voi tehdä, jos joku tarjoaa alkoholia, eikä halua juoda?
Miten alkoholista voi kieltäytyä?

Vastaus:

Hei

Alkoholista kieltäytyminen voi tuntua vaikealta, jos muut juovat.

Voit sanoa rohkeasti ja kohteliaasti:

  • Ei kiitos, en juo
  • Ei kiitos tällä kertaa.

Jos kieltäytyminen tuntuu vaikealta, voit lähteä tilanteesta pois.

Voit keksiä kavereiden kanssa jotain muuta tekemistä.

Voit myös valita alkoholittoman juoman.

Lue lisää alkoholista