Asiaa alkoholista: Alkoholin sopiva käyttö

Miten alkoholia käytetään hyvin?

Vastaus:

Hei

Alkoholia käyttää hyvin silloin, kun se ei aiheuta haittaa omaan tai muiden elämään.

Kun pohtii omaa alkoholin käyttöä, kannattaa miettiä seuraavia kysymyksiä:

  • Aiheuttaako alkoholi väsymystä?
  • Onko sinulla usein krapula?
  • Kun juot alkoholia, unohdatko usein illan tapahtumat?
  • Ovatko läheisesi sanoneet sinulle, että juot liikaa?

Jos haluat käyttää alkoholia hyvin, huolehdi siitä, että et juo liikaa:

  • Juo vain sen verran, että pystyt hallitsemaan itseäsi.
  • Juo sen verran, ettei aamulla ole paha olo.

Lue lisää alkoholista