Toinen asukas nimittelee
Asuntolassa eräs toinen asukas on keksinyt minulle haukkumanimen, jolla hän minua nimittelee. Hän sanoo sen olevan leikkiä ja pelkkä lempinimi. Minä en tykkää siitä nimestä ja olen sanonut hänelle, että minua ei saa sillä nimellä kutsua. Mutta hän aina sitten suuttuu ja huutaa. Hoitajatkin ovat asiaan puuttuneet ja sanoneet, että minua ei sillä nimellä saa kutsua, jos en halua. Silloin hän aina raivostuu, itkee, huutaa ja kiukuttelee.
Mitä pitäisi tehdä?
Vastaus:
Hei
Kurjaa, että toinen asukas nimittelee sinua.
Hyvä, että olet puhunut asiasta hänelle ja ohjaajille. Harmi, että puhuminen ei ole auttanut. Pitää siis kokeilla jotain muuta.
Toinen asukas nimittelee luultavasti siksi, että hän haluaa ärsyttää sinua. Hän tietää, ettet pidä nimittelystä.
Entä jos et välittäisi nimittelystä?
Jos toinen asukas ei onnistu ärsyttämään sinua nimittelyllä, hänellä ei ole syytä jatkaa sitä.
Voisitko kokeilla tällaista?
Voisit kertoa kokeilusta myös ohjaajille.
Tsemppiä!