Palkkaa työstä: Meikäläisten työtilanne
Missä mennään meikäläisten työhommissa?
Vastaus:
Kehitysvammaiset nuoret ja aikuiset osallistuvat työelämään monin tavoin.
Palkkatyössä on noin 500-600 kehitysvammaista nuorta tai aikuista. Suurin osa on työllistynyt työhönvalmennuksen avulla.
Avotyötoiminnassa on noin 2 300 henkilöä. Avotyötoiminta on työtoimintaa tavallisella työpaikalla.
Työtoiminnassa työkeskuksissa on noin 6 000 henkeä.
Avotyötoiminnasta ja työtoiminnasta ei makseta palkkaa vaan työosuusrahaa.