Palkkaa työstä: Työtoiminta ja avotyö

Miten palkkatyö eroaa työtoiminnasta tai avotyötoiminnasta?

Vastaus:

Palkkatyössä työntekijä on työsuhteessa työnantajaan. Hän on tehnyt työnantajan kanssa työsopimuksen.

Työnantaja maksaa työntekijällä palkkaa. Työntekijä maksaa palkasta veroa.

Työtoiminta on kunnan palvelu. Avotyötoiminta on työtoimintaa tavallisella työpaikalla, kuten kaupassa.

Kunta voi maksaa työtoiminnasta ja avotyötoiminnasta työosuusrahaa. Työosuusraha ei ole palkkaa.

Lue lisää työstä