Minä en halua ystäviä

Jotkut ihmiset yrittävät ystävystyä minun kanssani ja minulle on monta kertaa sanottu, että ihmisellä täytyy olla ystäviä. Mutta kun minä en osaa olla kenenkään ystävä.

Miten saan ihmiset uskomaan, että minä en halua ystäviä?

Vastaus:

Hei

Me ihmiset ymmärrämme toisiamme parhaiten, kun puhumme mahdollisimman aidosti.

Ehkä voisit kertoa ihmisille vähän enemmän siitä, miksi et halua ystäviä? Tämä voisi auttaa ihmisiä ymmärtämään sinun tunteitasi.

Melkein kaikilla meistä on tarve olla tärkeä jollekin. Me tarvitsemme hyväksyntää ja välittämistä muilta.

Eräälle ystävälleni on ehdotettu monta kertaa, että hän alkaisi seurustella.

Tämä ystäväni kertoi, että hänelle riittää läheinen suhde muutamaan sukulaiseen ja omaan koiraan. Hän saa hyväksyntää ja välittämistä heiltä. Hän ei kaipaa seurustelusuhdetta.

Tämä oli ystäväni rehellinen ja aito vastaus.