Miksi minulle suututaan mitättömistä asioista?
Hoitajat suuttuvat minulle mitättömistä asioista. Miksi he tekevät niin?
He suuttuvat, jos vaikka etuilen ruokajonossa tai tönäisen toisen asukkaan tieltäni sivuun asuntolan käytävällä.
Vastaus:
Hei
Etuilu ja töniminen ovat väärin ja vakavia asioita. Töniminen on väkivaltaa ja laissa kielletty. Siksi ohjaajat suuttuvat sinulle.
Mikä auttaisi sinua lopettamaan etuilun ja tönimisen? Haluatko jutella asiasta lisää?
Voit soittaa Kehitysvammaliiton puhelimeen: 09 348 09 348.
Puhelimeen vastaavat Kehitysvammaliiton työntekijät.
Puhelin on auki maanantaisin kello 15-17 ja torstaisin kello 10-12.
Puhelun hinta on normaali matkapuhelinmaksu.