Jauhelihapihvit
Jauhelihapihvien valmistaminen kesti tunnin. Ei ollut vaikea valmistaa. Hyvältä maistui, olin tyytyväinen.
Pihvien lisäksi voi tehdä kastikkeen ja röstiperunat tai mitä ikinä haluaakaan.
Nämä aineet tarvitset 6 annoksen valmistamiseen:
- 400 grammaa sikanauta-jauhelihaa
- 2 kananmunaa
- 1 sipuli
- 1 desilitra maitoa
- 0,5 eli puoli desilitraa korppujauhoja
- 2 teelusikallista suolaa
- 2 teelusikallista pippurisekoitusta
Näin valmistat jauhelihapihvit
Kaada korppujauhot ja maito kulhoon. Sekoita.
Anna jauhojen turvota hetki.
Pilko sipuli pieniksi paloiksi.
Lisää korppujauhojen ja maidon sekaan
- jauheliha
- pilkottu sipuli
- kananmunat
- suola.
Sekoita taikina hyvin.
Muotoile taikinasta 6 nyrkinkokoista, ohutta pihviä.
Paista pihvit kypsiksi pannulla.