Pitsa
Tässä helpon pitsapohjan resepti.
Valitse pitsaan täytteet oman maun mukaan.
Itse pistin täytteeksi
- tomaattimursaa
- tonnikalaa
- tomaattia
- pepperonia
- juustoraastetta.
Pitsapohjan aineet
- puolikas pussi kuivahiivaa
- 2 desilitraa vettä
- 1 teelusikka suolaa
- 3 ruokalusikkaa öljyä
- 5 desilitraa vehnäjauhoja
Näin valmistat pitsapohjan
Lämmitä 2 desilitraa vettä kädenlämpöiseksi. Kaada vesi kulhoon.
Sekoita veteen puolikas pussi kuivahiivaa.
Lisää teelusikallinen suolaa ja 3 ruokalusikallista öljyä.
Sekoita joukkoon 5 desilitraa vehnäjauhoja.
Laita kulhon päälle liina.
Anna taikinan kohota kulhossa liinan alla noin 30 minuuttia.
Nosta taikina uunin pellille leivinpaperin päälle. Kaulitse taikina.
Laita pohjan päälle haluamasi täytteet.
Paista 225 asteisessa uunissa noin 20 minuuttia.