Pahaolo

Mitä jos on niin paha olo, että haluaa kuolla?

Vastaus:

Hei

Jos on niin paha olo, että haluaa kuolla, kannattaa ottaa yhteyttä omaan terveyskeskukseen tai soittaa Kriisipuhelimeen.

Mieli ry:n Kriisipuhelimen numero on 09 2525 0111.

Puhelun hinta on tavallinen matkapuhelinmaksu.

Kriisipuhelimessa voi puhua esimerkiksi pahasta olosta ja halusta kuolla.

Kriisipuhelimeen voi soittaa joka päivä ja mihin kellonaikaan tahansa, myös yöllä.

Kriisipuhelimeen voi soittaa nimettömänä ja luottamuksellisesti.

Jos ihminen haluaa kuolla, hän on todennäköisesti masentunut. Masennus on sairaus josta voi parantua. Masennukseen saa apua lääkäristä. Masennusta voi hoitaa monin tavoin, kuten juttelemalla ja lääkkeillä.

Masennus on yleistä, eikä sitä tarvitse hävetä.