Poliisikoira

Miksi poliisikoiraa ei saa silittää, vaikka se tulee käymään poliisin kanssa.

Se oli tosi kiltti koira. Heti kun omistaja sanoi istu ja viereen, niin se totteli. Mutta miksi silti kiellettiin?

Kysyin ensin hoitajalta näyttämällä ja sitten poliisilta, mutta en saanut.

Vastaus:

Hei

En osaa vastata aivan varmasti, kun en nähnyt tilannetta.

Mutta luulen, että poliisikoiraa ei saanut silittää siksi, että se oli töissä.

Kun poliisikoira on töissä, sillä on tietyt säännöt ja tehtävät. Poliisikoira käyttäytyy töissä eri tavoin kuin vapaalla. Kun poliisikoira on töissä, se ei ole lemmikki.