Onko noloa?
Onko noloa käyttää emloja ja ottaa pehmolelu leikkaukseen?
Onko noloa, jos saa niin isoja, outoja kohtauksia, että tarvitsee ambulanssin ja poliisin?
Onko noloa, jos pitää käyttää vaippaa, vaikka on aikuinen?
Entä se, että tarvitsee paljon yöhoitajan apua sen takia, että pysyy huoneessa? Hoitajien huone on ihan lähellä, niin näkevät heti kun lähden.
Vastaus:
Hei
Mikään kysymistäsi asioista ei mielestäni ole noloa.
Meillä kaikilla on elämässä vaikeita asioita ja haasteita. Ne kuuluvat elämään.
Olemme kaikki omanlaisiamme. Eikä kenenkään tarvitse olla mitään muuta kuin on.
Leikkaus jännittää tai pelottaa kaikkia. Minusta on hienoa, että sinulla on keinoja helpottaa jännitystä. Emla-laastarit puuduttavat ihon, jolloin pistokset eivät satu. Pehmolelut tuovat turvaa.
Ambulanssien ja poliisien tehtävä on auttaa. Samoin hoitajien tehtävä on tukea ja auttaa.
Me kaikki tarvitsemme muiden ihmisten tukea ja apua. Kukaan ei pärjää elämässä yksin ja ilman apua.
Poliisit ja hoitajat ovat valinneet ammatin, jossa he saavat auttaa muita.
Auttaminen tekee ihmisille hyvää.