Miksi minä en saa käydä leikkikentällä?

Asuntolan lähellä on leikkikenttä, jossa minä tykkään käydä leikkimässä. Mutta hoitajat sanovat, että se on tarkoitettu lapsille. Aina kun minä karkaan asuntolasta sinne leikkimään, niin hetken päästä minut haetaan sieltä pois.

Miksi minä en saa käydä siellä leikkimässä, kun olen minä siellä lasten lisäksi muitakin aikuisia nähnyt? Miksi he saavat käydä siellä leikkimässä, mutta minä en?

Vastaus:

Hei

Karkaaminen ei ole koskaan hyvä juttu.

Kaikkiin leikkipuistoihin ei saa mennä. Leikkipuisto voi olla esimerkiksi päiväkodin piha, joka on tarkoitettu vain päiväkodin lapsille ja työntekijöille.

Jos mainitsemasi leikkikenttä on kaikille avoin, pitää lasten kanssa leikkimiseen kysyä lupa aikuisilta, jotka ovat kentällä lasten kanssa. Pitää siis esittäytyä ja kertoa, että haluaa leikkiä lasten kanssa. Jos leikkiminen sopii kentällä oleville lapsille ja aikuisille, voi kentälle mennä.

Leikkikentillä leikkii eri-ikäisiä lapsia. Kun leikkii, pitää osata varoa, ettei ketään satu.

Voisit jutella ohjaajan kanssa siitä, voisitko mennä kentälle leikkimään niin, että ohjaaja tulisi mukaan. Voisitte kysyä leikkimiseen lupaa yhdessä.