Makkaravuoka
Makkaravuoka oli helppo valmistaa.
Valmis vuoka näyttää kyllä herkulliselta. Ja maistuu hyvältä.
Nämä aineet tarvitset 4 annokseen
- 500 grammaa lenkkimakkaraa
- 500 grammaa pakasteperunasuikaleita
- 2 desilitraa maitoa
- 200 grammaa kevytsulatejuustoa
- puoli teelusikallista suolaa
- 3 teelusikallista sinappia
- puoli teelusikallista timjamia tai oreganoa
- ripaus mustapippuria
- 3 tomaattia
- 2 desilitraa juustoraastetta
Näin valmistat makkaravuoan
Pistä uuni lämpenemään 225 asteeseen.
Levitä jäiset perunasuikaleet uunivuokaan.
Kuumenna maito.
Sulata maidon sekaan sulatejuusto.
Sekoita joukkoon
- puoli teelusikallista suolaa
- 3 teelusikallista sinappia
- puoli teelusikallista timjamia tai oreganoa
- ripaus mustapippuria.
Kaada seos perunasuikaleiden päälle vuokaan.
Pane vuoka uuniin 15 minuutiksi.
Viipaloi makkarat ja tomaatit.
Kun olet ottanut vuoan uunista, asettele makkarat ja tomaatit perunoiden päälle.
Sirottele päälle juustoraaste.
Pane vuoka uuniin 10-15 minuutiksi.
Tarjoile valmis ruoka salaatin kanssa.