Pelottava asukas asuntolassa
Kehitysvammaisten asuntolassa on asukas, jota minä pelkään.
Ruokailuissa jokaisella on omat paikat, jotka hoitajat ovat valinneet asukkaille. Tuo pelottava henkilö on laitettu istumaan minun viereen. Aina ruokailuissa hän tuijottaa minua, mutisee jotain itsekseen, nauraa itsekseen ja tönii minua.
Olen sanonut tästä hoitajille ja he huomaavat, että hän tekee ruokailuissa niin, mutta hän ei lopeta, vaikka he käskevät.
Toisetkin asukkaat ovat huomanneet, että hän kiusaa minua ruokailuissa ja huomauttavat asiasta hoitajille.
En ymmärrä, että miksi häntä ei laiteta eri paikalle syömään, kun hän kiusaa minua ruokailuissa. Minä ja muutkin asukkaat olemme sanoneet, että hänet pitkää laittaa eri paikalle syömään.
Miten pääsen syömään toiselle paikalle, mieluiten eri pöytään kuin hän? On inhottavaa, kun pitää pelätä joka aterialla.
Vastaus:
Hei
Juttele asiasta uudestaan ohjaajien kanssa.
Kerro ohjaajille, että sinua pelottaa.
Kysy, voisitko vaihtaa ruokailupaikkaa.
Toivottavasti asia selviää.