Invakortti
Voiko saada invakortin, jos pystyy kävelemään normaalisti?
Vastaus:
Hei
Liikkumisesteisen pysäköintitunnuksen myöntää Liikenne- ja viestintävirasto Traficom.
Tunnus myönnetään henkilölle, jolla on vaikea liikkumisen este. Tunnuksen voi saada myös vaikeasti liikkumisesteisen henkilön kuljettamiseen.
Lupa myönnetään lääkärinlausunnon perusteella. Eli lääkäri arvioi, kuinka vaikea liikkumisen este henkilöllä on.
Valitettavasti en osaa tätä tarkemmin sanoa, kuka tunnuksen voi saada.
Voit kysyä asiaa Traficomilta. Traficomin puhelinvaihteen numero on 029 534 5000. Puhelinvaihde on auki arkisin kello 8-16.15. Puhelu maksaa tavallisen matkapuhelinmaksun.