Vähemmistöt ja kiusaaminen
Miksi jotkut ei hyväksy vähemmistöjä esimerkiksi lesboja, romaneja tai joitain uskovaisia?
Mua kiusataan, koska oon lesbo.
Vastaus:
Hei
Kysymyksesi on vaikea. Siihen ei ole yhtä oikeaa vastausta. Ehkä ihmiset pelkäävät erilaisuutta?
Kurja kuulla, että sinua kiusataan.
Oletko kertonut kiusaamisesta jollekin, jolla on velvollisuus puuttua siihen?
Jos sinua kiusataan esimerkiksi koulussa, kerro kiusaamisesta opettajalle. Myös vanhempasi voivat ottaa yhteyttä opettajaan tai rehtoriin.
Jos sinua kiusataan esimerkiksi asuntolassa tai töissä, kerro kiusaamisesta ohjaajalle tai pomolle.
Juttele kiusaamisesta myös ystävälle tai muulle läheiselle ihmiselle. Tunteista on tärkeä puhua.
Älä jää asian kanssa yksin.