Tubettaminen
Hei
Miten tubetetaan?
Vastaus
Hei
Tubettaminen tarkoittaa omien videoiden julkaisua YouTubessa.
Tubettamiseen tarvitsee oman YouTube-kanavan. Lisäksi tarvitsee laitteen, jolla kuvaa videoita ja käsittelee eli editoi videoita ennen julkaisua.
Videoita voi kuvata ja käsitellä esimerkiksi älypuhelimella tai Ipadilla.
Tubettamista kannattaa suunnitella etukäteen.
Etukäteen kannattaa miettiä:
- Miksi haluaa tubettaa?
- Kenelle tubettaa eli kenelle tekee videoita?
- Mistä aiheista tubettaa?
- Millaisia videoita tuosta aiheesta voi tehdä?
Katsojat voivat kommentoida YouTube-videoita. Joskus kommentit voivat olla kielteisiä. Kannattaa miettiä etukäteen, miltä kielteiset kommentit voivat tuntua ja miten niihin haluaa vastata.
Jos kuvaa muita ihmisiä, heiltä pitää olla lupa videoiden julkaisemiseen somessa.
Tubettamiseen kannattaa pyytää apua vaikkapa kaverilta.
Lue myös: