Vakava epilepsia
Moikka
Onko tuo epilepsia vakava sairaus?
Vastaus
Hei
Epilepsia johtuu aivojen sähkötoiminnan häiriöstä.
Epilepsiaa voivat aiheuttaa erilaiset vammat ja sairaudet.
Epilepsiassa esiintyy kohtauksia, joissa tajunta hämärtyy ja samalla voi esiintyä esimerkiksi kouristuksia. Epilepsiaa hoidetaan lääkkeillä, joiden tarkoitus on estää kohtauksia.
Epilepsian vakavuus vaihtelee. Kohtaukset voivat olla lieviä tai vakavia. Toisilla kohtaukset pysyvät poissa lääkkeillä. Toiset saavat kohtauksia lääkityksestä huolimatta.