Kotus nostaa esille kiinnostavia sanoja
Kotus eli Kotimaisten kielten keskus nostaa esille kiinnostavia sanoja.
Kotus esittelee nyt sanan boomeri.
Sana boomeri on lähtöisin englannin kielestä. Yhdysvalloissa sana viittasi “baby boomereihin” eli toisen maailmansodan jälkeen syntyneisiin suuriin ikäluokkiin
Nykyisin boomeri-sanan merkitys on laajentunut. Se tarkoittaa henkilöä, joka on vähän ajastaan jäljessä. Nuorikin ihminen voi olla boomeri.
Myös elämänasenne voi tehdä ihmisestä boomerin. Jokainen meistä voi käyttäytyä kuin boomeri.
Suomen kielessä sana kirjoitetaan boomer, boomeri tai buumeri.
Lähde: Kotimaisten kielten keskus (Kotus)