Rinnekoti
Mä oon muuttanut nyt Rinnekotiin. Täällä mä saan olla oma itseni, eikä haittaa, jos mulle tulee pakkotunne, että pitää heilutella käsiä. Saan heilutella, ennen en saanut. Se on kuulemma stimmaus. Ja myös keinuminen ees taas, sekään ei täällä haittaa. Siihen helpotti, kun hoitaja silitti mua tänään selästä, kun oli joku asumiskokous. Ja sitten tuli huoneeseen vielä silittämään.
Vastaus
Hei
Onpa mukava kuulla, että saat olla oma itsesi. Se on todella tärkeää.
Meillä jokaisella on oikeus olla juuri sellaisia kuin olemme. Meillä on oikeus elää niin kuin meistä itsestä hyvältä tuntuu.
Stimmaus on aika yleistä. Käsien heiluttelua ei tosiaan kannata eikä tarvitse estellä.
Tosi hyvä juttu, että silittely helpotti oloasi.
Löydätte yhdessä varmasti monia muitakin asioita, jotka tuovat sinulle hyvää oloa.