Työkaveri pakottaa hammaslääkäriin

Mun työkaveri pakottaa menemään hammaslääkäriin. Voiko se niin tehdä?

Vastaus

Hei

Työkaveri ei voi pakottaa menemään hammaslääkäriin.

Hammaslääkärissä kannattaa kyllä käydä säännöllisesti. Se ehkäisee suun sairauksia.

Jos suussa on särkyä, hammas on lohjennut tai paikka irronnut, hammaslääkäriin kannattaa mennä mahdollisimman pian.

Jos hammaslääkäri pelottaa, asiasta kannattaa jutella jonkun kanssa. Puhuminen helpottaa oloa.

Hammaslääkärin pelkääminen on aika yleistä.

Kun varaa ajan hammaslääkärille, kannattaa kertoa, jos pelottaa. Hammaslääkärit osaavat helpottaa pelkoa monin tavoin.