Uskovaisten vihaaminen
Miksi jotkut vihaavat meitä uskovaisia ihmisiä hirveästi? Miksi heidän on niin vaikea hyväksyä sitä, että me uskomme? Miksi he yrittävät hirveästi väittää, että kristinusko ei ole totta?
Minullekin sanotaan, että me tuputamme uskoamme koko ajan muille, vaikka minä en ainakaan koskaan tee niin. Mutta nämä ihmiset itse koko ajan tuputtavat minulle omaa uskoaan siitä, että Jumalaa ei ole olemassa ja että Raamattu ei totta. He itse tuputtavat omaa uskoaan minulle ja väittävät, että minä tuputan omaa uskoani heille, vaikka se ei ole totta.
Vastaus
Hei
Uskontoon liittyvät asiat ovat usein henkilökohtaisia ja herkkiä. Niistä syntyy helposti myös erimielisyyksiä.
Joillain ihmisillä voi olla huonoja kokemuksia uskovaisista ihmisistä. Joku on ehkä aikaisemmin tuputtanut heille uskontoa.
Suomessa on uskonnon vapaus. Jokaisen pitäisi kunnioittaa toisen ihmisen uskontoa tai sitä, ettei toinen usko.
Kunnioitukseen kuuluu se, että ei tyrkytä toiselle omia mielipiteitään uskonnosta. Uskonnosta voi keskustella, jos molemmat haluavat sitä.