Eroon tavarasta

Haluaisin päästä eroon liiasta tavarasta. Minulla loppuu tila pöydällä ja kirjahyllyssä ja kaapeissa ja kaikkialla.

Miten sanoisin äidille, että haluan tavaroita pois?

Kun ensin halusin niitä ja ostin niitä omilla rahoillani ja nyt en sitten haluakkaan enää ja se nolottaa. Tuli paljon virheostoksia.

Vastaus

Hei

Me kaikki teemme päätöksiä ja valintoja, joita kadumme myöhemmin. Me kaikki teemme virheitä. Virheet kuuluvat elämään. Niitä ei tarvitse hävetä.

Voisitko laittaa turhia tavaroita jonnekin säilöön? Voisitko säilyttää turhia tavaroita vaikkapa kaapissa tai vintillä?

Voi olla, että tavarat tuntuvat juuri nyt turhilta. Mutta sinulla voi olla niille käyttöä myöhemmin.

Turhia tavaroita voi myydä myös esimerkiksi kirpputorilla.

Minä esimerkiksi laitan yläkaappiin säilöön vaatteita ja tavaroita, joita en käytä. Minulla on turhia tavaroita ja huonekaluja säilössä myös vintillä ja kellarissa.

Käyn myös välillä kirpputorilla myymässä turhia vaatteita ja tavaroita. Joskus lahjoitan vaatteita myös keräyksiin.

Kerro vaan rehellisesti äidille, että tarvitset lisää tilaa.

Mieti, missä voisit säilyttää tavaroita, jotka ovat sinulle tällä hetkellä turhia.