Opiskelimme digitaitojen ohjaajiksi

Hei

Olemme Pauliina ja Mira Oulusta.

Osallistuimme Vertti-koulutukseen, jossa opiskelimme digitaitojen ohjaajiksi. Vertti on lyhenne vertaisverkkotukihenkilöstä. Vertti auttaa muita digiasioissa.

Vertti-koulutus on tarkoitettu kehitysvammaisille nuorille ja aikuisille ja se on vapaaehtoistyötä.

Koulutuksen järjesti Oulun Kehitysvammaisten Tukiyhdistyksen Verkko haltuun -hanke.

Ryhmä kokoontui viisi kertaa. Jokaisella kerralla oli oma aihe.

Aiheita olivat esimerkiksi

  • erilaisten sovellusten lisääminen
  • puhetoiminnan käyttö tekstiviestin kirjoittamisessa
  • teamsin käyttö
  • netin jakaminen esimerkiksi puhelimesta
  • nettietiketti eli miten saa toimia netissä.

Koulutus oli mukava. Sieltä sai uusia kavereita. Moni osallistuja toivoi, että tapaamiskertoja olisi ollut enemmän.

Vertti-koulutus oli nyt ensimmäistä kertaa, mutta syksyllä on tulossa uusi ryhmä.

Toivomme, että uusiin koulutuksiin tulee mahdollisimman paljon osallistujia.

Digitaidot ovat tärkeitä kaikille.

Kirjoittajat: Pauliina ja Mira

Opiskelijoita digilaitteilla.

Opiskelijat istuvat tietokoneiden ääressä.

Kommentit

Kirjoittanut Jenni
29.6.2022 klo 15:49
Onpa hyvä ja tärkeä koulutus!
Kirjoittanut Ninnu
4.12.2023 klo 21:15
Moi. Kuulostaapa hyvältä. Täällä Helsingissäkin olisi mukava olla digitukihenkilö koulutus. Ootteko te pitäneet verkossa koulutusta esimerkiksi Teams-alustalla?
Kirjoittanut Mira
7.12.2023 klo 13:46
Hei Ninnu! Koulutuksia on järjestetty Verkko haltuun -hankkeessa Oulussa. Ja koulutukset toteutuivat pääasiassa paikanpäällä. Joinakin kertoina osallistuja oli mukana myös Teamsin kautta.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.