Kiusaaminen läpi elämän
Moi Kerttu
Mua on kiusattu läpi elämän. Mua kiusattiin kouluaikaan ja amiksessa myös ja sama meininki jatku vielä töissäkin. Mä en jaksa enää.
Vastaus
Moi
Tosi kurja kuulla.
Kiusaaminen satuttaa. Kiusaaminen on myös yleistä. Et ole ainoa, jota kiusataan. Et ole yksin.
Kiusaamisesta on tärkeä puhua luotettavalle ihmiselle. Kun kiusaamisesta kertoo, siihen voidaan puuttua. Kiusaamisesta puhuminen helpottaa myös oloa.
Kerro kiusaamisesta työpaikalla esimerkiksi esimiehellesi.
Voit soittaa myös Kehitysvammaliiton tukipuhelimeen numeroon 09 348 09 348. Puhelin on auki maanantaina kello 15-17 ja torstaina kello 10-12.
Puhelimeen vastaa Kehitysvammaliiton työntekijä. Voit kertoa hänelle kiusaamisesta.
Voit soittaa Kehitysvammaliiton tukipuhelimeen nimettömänä. Puhelu maksaa tavallisen matkapuhelinmaksun.
Jos sinun on helpompi kirjoittaa, voit kirjoittaa Mieli ry:n Sekaisin-chattiin.
Lue lisää Sekaisin-chatista (mieli.fi)