Pia: Valmentaja kotiin!
Olen autisti ja tarvitsen tukea kotiin.
Sain vammaisten sosiaalityöntekijältä myönteisen päätöksen tuetusta asumisesta.
Luonani käy Autismisäätiön valmentaja kerran viikossa.
Tarvitsen valmentajan käynteihin aina samaa struktuuria eli rakennetta.
Joka käynnillä on jokin teema eli aihe. Aihe voi olla esimerkiksi kotityöt, ihmissuhteet tai lenkki valmentajan koiran kanssa.
Minä kommunikoin kuvilla ja kirjoittamalla. Valmentaja kommunikoi puhumalla.
On hienoa, että valmentajat ymmärtävät autismia.
Minulle on tärkeää juuri tuo tapaamisten toistuva rakenne. On tärkeää, että voin ennakoida tapahtumia eli tiedän suurin piirtein etukäteen, mitä asioita käsittelemme ja teemme.
Tässä on käynnin rakenne:
Kirjoittaja: Pia