Suvi: Sun asenne, mun elämä

1.–7. joulukuuta on valtakunnallinen teemaviikko,
jonka aiheena on asenteet.

Teemaviikon tunnuslause on “Sun asenne – mun elämä”. Me Itse -ryhmät ja Tukiliiton paikallisyhdistykset tekevät viikosta näkyvän tapahtuman.

Olemme kaikki varmasti samaa mieltä siitä, että aihe on tärkeä.
Jokainen saisi itse päättää asioistaan ja jokaista kuunnellaan.

Asenteista lähtee kaikki, miten kohtaamme toinen toisemme ihmisinä ilman ennakkoluuloja.

Tutustu rohkeasti ihmisiin, ei voi tietää, kuinka upea tyyppi sieltä löytyy.

Jos ei anna mahdollisuutta tutustumiseen, niin ei voi tietää millainen ihminen oikeasti on.

Kauhajoen ja Seinäjoen Me Itse -ryhmät pitivät tärkeinä asioina tasapuolisuutta ja yhdenvertaisuutta.

Tasapuolisuus tarkoittaa sitä, että kaikkia kohdellaan samalla tavalla. Kohteluun ei saa vaikuttaa ihmisen sukupuoli, ihonväri tai hänen vammansa.

Jokaisella oikeus hyvään elämään. Tällä motolla voimme siirtyä asenteissa eteenpäin. Sydämellä yhdessä eläen ja toista tukien,
sitä on hyvä elämä yhteiskunnassa.

Kirjoittaja Suvi Maaria Evelyn Ontto-Panula toimii Seinäjoella Me Itse -ryhmässä ja valtakunnallisessa Me Itsen johtoryhmässä.

Sun asenne - mun elämä

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut kirjoitusta.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.