Pia: Valmentaja tueksi arkeen
Olen iloinen, että saan Autismisäätiön valmentajan käynnin kerran viikossa tueksi arkeen.
Vammaisten sosiaalityöntekijä teki tämän päätöksen.
Tapaamisissa valmentajan kanssa on aina sama rakenne:
- Hei
- Kuulumiset
- Päivä teema eli aihe (esimerkiksi ihmissuhteet tai kotityöt)
- Seuraavan kerran suunnittelu
- Kiitos ja hei!
Joskus käynnillä on mukana valmentajan koira. Silloin käymme lenkillä.
Tärkeää valmentajien kanssa toimimisessa:
- Ennakointi eli tieto suunnitelmista etukäteen tekstiviestillä.
- Toistuva rakenne, vaikka valmentaja ei aina ole sama.
- Minä en puhu, vaan kirjoitan. Puhuminen on liian raskasta. Valmentaja puhuu kuitenkin.
- Asioiden jakaminen auttaa minua jaksamaan.
Odotan innolla valmentajien käyntejä!
Kirjoittaja: Pia
Kommentoi