Päiväkirjat aikuisille
Hei
Eikö se ole niin, että aikuinenkin voi tehdä päiväkirjaa ihan niin kuin lapsikin?
Minä olen tehnyt päiväkirjaa lapsesta asti, mutta kukaan ei usko lainkaan.
Ja minä tiedän, että päiväkirja on salaisuus ja sitä saa näyttää vain parhaille ystävilleen. Vai onko asia näin?
Vastaus
Hei
Kyllä aikuinenkin voi kirjoittaa päiväkirjaa. Ja niin moni aikuinen tekeekin.
Mielestäni päiväkirjan kirjoittaminen on hyvä tapa. Se auttaa käsittelemään omia tunteita ja ajatuksia. Päiväkirja on myös hyvä tapa pistää asioita muistiin.
Moni kirjoittaa päiväkirjaan henkilökohtaisia ja salaisiakin asioita. Siksi moni ei halua näyttää päiväkirjaansa muille.
Jokainen voi kuitenkin itse päättää, kenelle näyttää päiväkirjansa.
Toisen päiväkirjaa ei saa lukea ilman lupaa.