Miksi muut saavat enemmän rahaa?
Asuntolassa kaikilla on edunvalvojat.
Miksi kaikki muut saavat edunvalvojaltaan paljon enemmän rahaa viikoissa kuin minä?
Minä saan vain 20 euroa, kun muut saavat jotain 50-80 euroa.
Minun viikkorahan määrää on laskettu, kun muilla se on noussut.
Nyt hoitajat sanovat, että he kieltävät edunvalvojaa lähettämästä yhtään rahaa minulle , enkä saa mennä kauppaankaan.
Ei ole kivaa, kun muut saavat koko ajan ostaa ja syödä herkkuja, mutta minä en saa.
Vastaus
Hei
Ohjaajat eivät voi kieltää edunvalvojaa lähettämästä sinulle käyttörahaa. Se on sinun ja edunvalvojan välinen asia.
Voit olla yhteydessä edunvalvojaan ja keskustella hänen kanssaan siitä, mikä on sinun rahatilanteesi.
Omaa viikkorahaa ei kannata verrata muiden asukkaiden viikkorahaan. Toisilla asukkailla voi olla esimerkiksi enemmän rahaa tilillään.
Ohjaajien tehtävä on neuvoa asukkaita terveellisiin elämäntapoihin.
Mistähän ohjaajat ovat huolissaan, kun ovat kiinnittäneet huomiota sinun rahan käyttöön? Ovatko ohjaajat esimerkiksi huolissaan herkkujen määrästä?
Juttele asiasta ohjaajien kanssa.
Voitte esimerkiksi yhdessä miettiä, mikä on sopiva määrä herkkuja viikossa.