Pesuainetta silmään
Voiko muka mennä näkö, jos pesuainetta menee silmään?
Vastaus
Hei
Pesuaineita on erilaisia. Osa on mietoja ja osa voimakkaita.
Mietoja pesuaineita ovat esimerkiksi astianpesuaine, shampoo ja käsidesi.
Voimakkaita pesuaineita ovat esimerkiksi konetiskiaine ja pyykinpesuaine.
Voimakkaat pesuaineet ovat silmällä vaarallisempia. Myös silmään menevän pesuaineen määrä vaikuttaa siihen, vaurioituuko silmä.
Jos silmään menee voimakasta pesuainetta, silmä voi vaurioitua pahastikin.
Yleensä silmään roiskahtavan pesuaineen määrä on onneksi pieni.