Kääretorttu
Aineet
- 4 kananmunaa
- 1,5 desilitraa sokeria
- 1 desilitra vehnäjauhoja
- 1 desilitra perunajauhoja
- 1 teelusikka leivinjauhetta
Täytteen aineet
- 2 desilitraa vadelmahilloa
- 2 desilitraa vispikermaa
- 1 purkki maitorahkaa
- 1 ruokalusikka sokeria
- 1 teelusikka vaniljasokeria
Näin valmistat kääretortun
Vaahdota kananmunat ja sokeri.
Sekoita vehnäjauho, perunajauho ja leivinjauhe keskenään. Sekoita seos kananmunien ja sokerin joukkoon varovasti.
Laita uuninpellille leivinpaperi. Levitä taikina uuninpellille.
Paista taikinaa 225 asteessa noin 6 minuuttia.
Levitä toiselle leivinpaperille sokeria. Kumoa paistettu taikina leivinpaperille, sokerin päälle.
Irrota paistopaperi taikinan pinnalta.
Anna tortun jäähtyä.
Levitän tortun päälle hillo.
Vatkaa kermasta vaahto. Sekoita vaahdon joukkoon rahka ja sokeri. Levitä vaahto hillon päälle.
Kääri torttu rullaksi.
Kääri torttu leivinpaperiin ja pistä 3 tunniksi jääkaappiin.
Nauti kääretorttu!