Olen ilkeä

En aina osaa ottaa toisten ajatuksia, tunteita ja toiveita huomioon, vaan ajattelen liikaa itseäni. En osaa ajatella kunnolla asioita toisten ihmisten näkökulmasta. Olen itsekäs, paha ja huono ihminen. Tulee paha ja surullinen mieli, itkettää ja kaduttaa.

Miksi olen niin paha ihminen?

Vastaus

Hei

On hienoa, että haluat oppia huomioimaan muiden ihmisten tunteet.

Ihmisen kykyyn huomioida muiden tunteet vaikuttaa moni asia, kuten lapsuuden kokemukset. Myös vammat ja häiriöt voivat vaikuttaa siihen, miten ymmärtää muiden tunteita.

Kerro luotettavalle ihmiselle, että haluat jutella asiasta psykologin kanssa. Tällaista asiaa on vaikea ratkaista yksin.

Voit jutella asiasta myös Mieli ry:n chateissa ja neuvonnassa: Mieli ry (mieli.fi)

Tai voit soittaa Auttavaan puhelimeen (auttavapuhelin24-7.fi).

Tärkeintä on, ettet jää pahan olon kanssa yksin.