Pia: Vinkkejä autismivalmennukseen

Usein autistinen henkilö haluaa pitää kiinni tutuista tavoista. Toisaalta kiinnostuksen kohteet voivat vaihdella elämän eri vaiheissa.

Minun on vaikea hallita monia ihmissuhteita ja toimintoja samassa elämänvaiheessa.

Valmentajia on usein monia ja he tulevat erilaisista taustoista. Tämä sai minut viimeksi lopettamaan valmennuksen. Sillä seurauksella, että masennusoireeni pahenivat.

Nyt olen aloittamassa valmennusta uudelleen. Valmentajia on yhä useita, mutta sovimme, että pidämme toiminnot valmentajien käynneillä samoina ja vähäisinä.

Toiminto voi olla esimerkiksi kotityöt, lenkki, lautapeli tai koiraterapia.

Haluan kertoa valmentajalle myös kuulumiset ja sen, mitä olen oppinut lukemistani kirjoista.

Yksi käynti viikossa antaa minulle rakennetta koko viikoksi. Se auttaa myös masennukseen ainakin jonkin verran.

Tässä siis uusi ja paranneltu versio valmennuksesta vastauksena valmennuksen haasteisiin!

Kirjoittaja: Pia

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut kirjoitusta.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.