Koirat on kivoja

Tykkään paljon koirista. Täällä asumisyksikössä on käynyt paljon hoitajien koiria. Joskus olen niin iloinen, että on ihan pakko hyppiä, tulee sellainen olo. Miksi tulee, kun kaikki ei hypi?

Ja sitten kerran hoitaja sanoi, että koira on vasta ihan vauva, että osaanko olla nätisti, etten saa olla niin iloinen. Mutta miksi en saa?

Se oli niin pieni ja söpö koira, niin viitoin iloinen ja hoitaja kysyi, tarkoitanko, että koira on iloinen. Nyökkäsin ja näytin uudelleen, niin hoitaja kysyi, tarkoitatko, että sinä olet iloinen.

Se osaa viittoa yksittäisiä sanoja, niin oli kiva, kun ymmärsi, mitä halusin sanoa. Vai onko viittominen sanomista?

Vastaus

Hei

Minäkin tykkään paljon koirista.

Ihana, että luonanne käy koiria.

Ihmiset ilmaisevat iloa eri tavoin. Sinun tapasi on hyppiä.

Hoitaja ei tarkoittanut, että et saa olla iloinen. Hän tarkoitti, että et saa hyppiä ilosta, kun olet koiranpennun kanssa. Koiranpentujen kanssa kannattaa olla rauhallisesti.

Mukavaa, että hoitaja ymmärtää viittomia ja sinua!

Kyllä viittominen on sanomista.