Erilainen ääni eri kielissä
Onko totta, että ihmisen ääni kuulostaa erilaiselta, kun hän puhuu eri kieliä?
Vaikka ruotsia puhuessa ääni on erilainen, kuin suomea puhuessa.
Kun minulle tuli TikTokissa vastaan video, jossa mies kertoi, miltä hän kuulostaa eri kieliä puhuessaan.
Vastaus
Hei
Kyllä ihmisen ääni voi kuulostaa erilaiselta, kun hän puhuu eri kieliä.
Eri kieliä puhutaan eri tavoin.
Kieliä esimerkiksi äännetään eri tavoin. Kielissä on myös erilainen rytmi ja tavut ovat eripituisia. Kielissä on erilaisia kirjaimia ja äänteitä. Eri kielissä puhetta myös painotetaan eri tavoin.
Kaikki tämä vaikuttaa siihen, millaiselta puhe ja ääni kuulostavat.