Kevään alkaminen
Onko helmikuu jo kevättä? Onko talvi marraskuu, joulukuu ja tammikuu vai joulukuu, tammikuu ja helmikuu? Minä en ainakaan jaksaisi odottaa, että kevät alkaisi.
Vastaus
Hei
Suomessa helmikuu on sään puolesta yleensä talvea.
Mutta helmikuussa on jo valoisaa ja usein aurinkoista. Siksi minä ajattelen, että helmikuu on jo kevättä.
Talvi alkaa yleensä marraskuussa tai joulukuussa. Pohjoisessa Suomessa talvi voi alkaa aikaisemmin kuin eteläisessä Suomessa.
Minäkin odotan kovasti kevättä!