Kiusaaminen vaivaa vieläkin
Moi Kerttu
Mua on kiusattu läpi elämän. Mun kiusaaminen alkoi kouluaikaan. Mua haukuttiin aika rumilla sanoilla ja mua tönitiin ja tehtiin kaikkea muuta ilkeää. Mun kiusaaminen jatkui vielä amiksessakin ja työpaikalla, vaikka mä oon jo aikuinen. Se vaivaa mua vieläkin. En jaksa enää.
Vastaus
Onpa kurjaa, että sinua on kiusattu. Kiusaaminen satuttaa ja se on väärin.
Et ole yksin, etkä ainoa, jota on kiusattu. Moni meistä on kokenut kiusaamista.
Oletko puhunut kiusaamisesta jonkun kanssa?
Voisit puhua kiusaamisesta esimerkiksi ystävän, perheenjäsenen tai ohjaajan kanssa.
Jos sinulla on paha olla, etkä jaksa yksin pahan olon kanssa, soita Mieli ry:n kriisipuhelimeen numeroon 09 2525 0111.
Kriisipuhelin on auki ympäri vuorokauden kaikkina viikonpäivinä. Kriisipuhelimeen voi soittaa nimettömänä. Puhelun hinta on tavallinen matkapuhelinmaksu.
On tärkeää, ettet jää asian kanssa yksin.