Vaikea luottaa muihin ihmisiin
Minulla on paljon huonoja kokemuksia ihmisistä. Minua on melkein aina kiusattu ja usein kohdeltu huonosti. Sanottu, että olen vaikka ruma, paha, huono ja muita kamalia asioita.
Nykyään minä pelkään melkein kaikkia ihmisiä jollain tapaa. Vaikka ihminen ei olisi oikeasti ilkeä, niin pelkään, että hän alkaa ilkeäksi minua kohtaan.
Viihdyn paremmin yksin luonnossa ja minä pidän paljon luonnosta ja esimerkiksi tykkään kasveista, eläimistä ja vaikka puista enemmän kuin ihmisistä.
Onko se paha asia, että minä en oikein viihdy ihmisten seurassa ja minun on todella vaikea luottaa muihin ihmisiin?
Vastaus
Hei
Olen pahoillani, että olet joutunut kokemaan tuollaista.
Ketään ei saa haukkua tai kohdella huonosti.
Olemme kaikki arvokkaita juuri sellaisina kuin olemme.
Ei ole paha asia, jos et viihdy ihmisten seurassa.
Hienoa, että löydät iloa luonnosta ja eläinten seurasta.
Oletko jutellut tunteistasi jonkun luotettavan ihmisen kanssa?
Voit jutella esimerkiksi ohjaajan tai terveydenhoitajan kanssa.
Tsemppiä!