Omassa huoneessa hame päällä
Olen mies ja asun asuntolassa.
Omassa huoneessa tykkään olla hame päällä. Yhteisissä tiloissa ja asuntolan ulkopuolella minulla on päällä muut vaatteet, kuten housut ja paita.
Tykkään käyttää hametta, vaikka en tunne olevani nainen.
Hoitajat sanovat, että en saisi käyttää hametta, koska olen mies.
Mutta kai omissa oloissa saan käyttää hametta, kun kukaan ei näe? Tai miksi mies ei voisi käyttää hametta julkisella paikallakin, eikö niin?
Käyttäväthän naisetkin housuja. Ja minä olen lukenut, että joskus ennen vanhaan sitä pidettiin jotenkin outona, että naisella oli housut. Ajateltiin, että naisella täytyy olla mekko tai hame ja miehellä housut.
Sitten olen lukenut, että joskus ennen vanhaan miehet käyttivät hametta tai mekkoa ja jossain päin maailmaa miehet käyttävät skottihametta.
Vastaus
Hei
Olet täysin oikeassa!
Saat käyttää hametta ihan missä haluat. Moni mies käyttää hametta.
Pukeutumisen tavat tosiaan vaihtelevat eri aikoina ja eri paikoissa.