Saksanpaimenkoiran kouluttaminen
Onko saksanpaimenkoira helppo kouluttaa? Olen kuullut, että saksanpaimenkoirat riehuvat ja räksyttävät koko ajan.
Entä sopiiko saksanpaimenkoira myös lapsiperheeseen? Pitävätkö saksanpaimenkoirat lapsista?
Vastaus:
Koirien käyttäytymiseen vaikuttaa muun muassa niiden rotu ja ympäristö, jossa ne ovat kasvaneet.
Saksanpaimenkoirat ovat aktiivisia ja haluavat tehdä paljon töitä. Saksanpaimenkoira tarvitseekin paljon ohjattua tekemistä, jotta se voi hyvin. Jos saksanpaimenkoira on terve ja voi hyvin, ei se riehu ja räksytä koko ajan.
Saksanpaimenkoira oppii mielellään uusia asioita. Siinä mielessä se on helppo kouluttaa. Minkä tahansa koiran kouluttaminen vaatii kuitenkin tietoa koirien käyttäytymisestä sekä paljon aikaa ja kärsivällisyyttä.
Riippuu aina koirasta, pitääkö se lapsista vai ei. Tunnen monia saksanpaimenkoiria, jotka pitävät lapsista. Saksanpaimenkoira sopii hyvin lapsiperheeseen, jos se on terve ja sillä on riittävästi ohjattua tekemistä.
Verneriin on tulossa uusi osio lemmikeistä. Osioon tulee tietoa lemmikeiden hoidosta. Osiossa julkaistaan myös Vernerin lukijoiden juttuja ja kuvia eläimistä. Eläinaiheisia juttuja ja kuvia voi lähettää jo etukäteen Vernerin toimitukselle.
Sähköpostiosoitteemme on: verneri(at)kvl.fi.
Postiosoitteemme on:
Kehitysvammaliitto/Verneri
Linnoitustie 2 B
02600 ESPOO