Autismista tietäminen

Minulla on autismi ja lievä kehitysvamma. Eräs toinen autistinen ihminen suuttui minulle, kun minä en tiedä autismista kovin paljon.

Onko siitä pakko tietää paljon?

Hän sanoi, että autismin kirjon ihmisten pitäisi tietää paljon siitä ja ymmärtää toisia autisteja.

En osaa etsiä kovin hyvin tietoa, varsinkin kun en löydä asiasta tietoa selkokielellä.

Eihän minulle saa suuttua, kun minä en tiedä autismista paljon?

Vastaus

Ei autismista ole pakko tietää paljon.

Ymmärrän hyvin, että on vaikea etsiä tietoa, joka ei ole selkokielistä. Me tuotamme Verneriin selkokielistä tietoa autismista lähiaikoina.

Kenellekään ei saa suuttua siitä, ettei tiedä paljon asioista.

Yleensä ihmisillä on tietoa asioista, joista he ovat kiinnostuneita. Ihmiset ovat kiinnostuneita erilaisista asioista. Ja jokainen päättää itse, millaisista asioista hankkii tietoa.