Samalle aaltopituudelle
Miten päästä samalle aaltopituudelle? Suhteemme ei voi nyt hyvin, sillä se ei ole tasapainossa. Mietimme koko ajan, kuinka pääsisimme samalle aaltopituudelle. Olemme yrittäneet keskustella asiasta, mutta sekään ei tunnu auttavan.
Vastaus
Hei
Hienoa, että haluatte päästä samalle aaltopituudelle eli ymmärtää toisianne.
Sekin on hyvä, että olette keskustelleet asiasta. Keskustelu auttaa ymmärtämään kumppania.
Kumppanille kannattaa kertoa omista tunteista ja ajatuksista. Kumppanilta kannattaa myös kysyä, mitä hän ajattelee ja miltä hänestä tuntuu. Kun kumppani kertoo tunteistaan ja ajatuksistaan, kannattaa kuunnella.
Jos kahdestaan juttelu ei riitä, voitte pyytää keskusteluun mukaan esimerkiksi tukihenkilön tai ohjaajan. Myös parisuhdeterapia on hyvä tapa päästä samalle aaltopituudelle.
Tsemppiä!